35. medobčinski otroški parlament o šolskem sistemu: glas mladih za boljšo prihodnost
V sejni sobi Občine Ajdovščina je danes potekal 35. medobčinski otroški parlament, ki je združil 28 učenk in učencev zadnje triade iz OŠ Col, OŠ Danila Lokarja Ajdovščina, OŠ Dobravlje, OŠ Draga Bajca Vipava, OŠ Šturje in CIRIUS Vipava. Tema letošnjega parlamenta – šolski sistem – je pritegnila veliko zanimanja in sprožila živahno razpravo.
Uvodni nagovor je pripadel predsednici Medobčinskega društva prijateljev mladine Ajdovščina, gospe Kristini Valič, ki je mlade delegate spodbudila k aktivnemu sodelovanju in poudarila, da je prav šolski sistem ključen del njihovega vsakdana. Zato je še toliko pomembneje, da imajo priložnost izraziti svoje mnenje in prispevati k izboljšavam.
Podporo parlamentu sta izkazala tudi župan Občine Ajdovščina, gospod Tadej Beočanin, in župan Občine Vipava, mag. Anton Lavrenčič. Oba sta poudarila pomembnost programa Otroških parlamentov, ki mladim omogoča, da spregovorijo o vprašanjih, ki jih zadevajo, ter prispevajo k spremembam v lokalnem okolju. V razpravi z županoma so mladi predstavili svoje poglede na šolski sistem, izpostavili izzive in podali predloge za izboljšave.
Mladi parlamentarci so predstavili svoje večmesečno delo na šolski ravni in izpostavili pomembnejše vidike obravnavane tematike, mnogi pa ponudili konkretne korake in ugodne rešitve.
Poleg razprave je parlament ponudil tudi priložnost za poglobljeno delo na področju medosebnih odnosov. Elizabeta Šapla, univ. dipl. psih., iz Psihološkega posveta, je pripravila delavnico Moč povezovanja, v kateri so se udeleženci skozi skupinsko nalogo – gradnjo stolpa – učili o pomenu sodelovanja, medsebojnega zaupanja in povezovanja.
Dogodek je bil uspešen tako z vidika izraženih mnenj kot tudi izmenjave idej med mladimi in odločevalci. Mladi so jasno pokazali, da želijo sodelovati pri oblikovanju šolskega sistema in da imajo veliko predlogov za izboljšave. Med drugim so izpostavili potrebo po bolj sproščenem učnem okolju, večji prilagodljivosti pri ocenjevanju ter večji vlogi učencev pri soodločanju o šolskih zadevah.
Medobčinski otroški parlament je tako znova dokazal, da je glas mladih pomemben in da ga velja slišati. Zamisel, da so mladi aktivni soustvarjalci prihodnosti, se vse bolj uveljavlja, kar daje upanje, da bodo njihove pobude tudi v praksi prinesle pozitivne spremembe.