25 Apr 2022

32. nacionalni otroški parlament

32. NACIONALNI OTROŠKI PARLAMENT

V ponedeljek, 11. 4. 2022, je bil 32. nacionalni otroški parlament, ki je po dveh letih srečevanj na spletnih platformah ZOOM in OPIN.ME potekal v Stavbi državnega zbora Republike Slovenije v Ljubljani. Parlamenta so se udeležile šole vseh slovenskih regij. Posamezno regijo so zastopali 3-4 parlamentarci/ke in novinar/ka, ki je dogajanje spremljal/a z balkona. Kot doslej je bila glavna tema srečanja Moja poklicna prihodnost. Razprave so potekale v petih podskupinah glede na glavno temo.

Zbrali smo se ob 9. uri in začeli s pozdravom Primoža Oberča, ki je že dve leti predsednik delovnega predsedstva. Namenil nam je nekaj uvodnih besed in na kratko povzel dogajanje zadnjih dveh let. K besedi je povabil tudi predsednika Državnega zbora g. Igorja Zorčiča in predsednico Zveze prijateljev mladine Slovenije go. Darjo Groznik. Oba sta spregovorila o aktualni temi; bližajočih se volitvah in o tem, kako je treba prisluhniti željam otrok in mladih.

Sledila je predstavitev in potrditev članov delovnega predsedstva. Primož Oberč je svoj “predsedniški stol” predal Vidu Žvegliču iz celjske regije. Ostale članice delovnega predsedstva so:

  • Aisha Blakaj - mariborska regija,
  • Izza Visenjak - ptujska regija,
  • Zala Prah - severno-primorja regija (Ajdovščine).

Predstavljena so bila pravila obnašanja v parlamentu, dnevni red in razpored po skupinah, v katerih so potekale razprave:

  1. Moj poklic, skrbi, pričakovanja, znanja, veščine
  2. Poti do mojega poklica
  3. Poklici sedanjosti in poklici prihodnosti
  4. Slovenija, Evropa, svet – pozitivno, negativno, zanimivo
  5. Vpliv COVIDA-19 na izbiro poklica

Pred odmorom je potekalo glasovanje za temo naslednjega otroškega parlamenta.

Kot šolska novinarka sem podrobneje spremljala razpravo skupine MOJ POKLIC, SKRBI, PRIČAKOVANJA, ZNANJA, VEŠČINE. Moderatorka je bila ga. Kornelija Kaurin.

Mladi delegati so razpravljali o tem, kaj jih skrbi v zvezi z njihovim nadaljnjim šolanjem; kdo vpliva na izbiro; kakšno vlogo imajo pri tem starši oz. učitelji; kakšno predstavitev srednje šole pričakujejo; kdaj začeti razmišljati o nadaljnjem šolanju; na podlagi česa se odločiti, katero šolo izbrati; ali bi morale vse srednje šole imeti sprejemne izpite; ali je potreben dvig minimalne plače ...

Skupaj so prišli do naslednjih sklepov oz. rešitev:

  • Pri izbiri srednje šole na nas ne bi smeli pritiskati starši in učitelji.
  • Odrasli bi morali prisluhniti idejam, predlogom mladih.
  • Že v nižjih razredih bi morali začeti s predstavljanjem poklicev za  lažjo odločitev.
  • “Realna” predstavitev poklicev.
  • Predstavitev poklicev na socialnih omrežjih.
  • Več predstavitve deficitarnih poklicev.
  • Več informativnih dni.
  • Razvijanje talentov, sposobnosti ne glede na statusni položaj staršev,
  •  Spoštovanje poklicev s poštenim plačilom.
  • Dvig minimalne plače za življenje v normalnih bivanjskih razmerah.
  • Sprememba šolskega sistema, več osredotočanja na učenčeve sposobnosti.
  • V okviru šolske snovi se osredotočimo na temo, ki nas zanima (ali poklic).

Po skoraj dveh urah razprav in iskanja izčrpnih rešitev in sklepov je sledilo skupno fotografiranje pred stavbo Državnega zbora.

Ko smo se spet zbrali v Veliki dvorani se je začelo plenarno zasedanje.

Najprej se nam je pridružilo nekaj gostov:

  • g. Damir Orehovec  - državni sekretar na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport;
  • g. Borut Pahor - predsednik države;
  • ga. Mojca Pršina - Ministrstvo za delo, družino, soc. zadeve in enake možnosti;
  • ga. Ružica Boškić - Ministrstvo za delo, družino, soc. zadeve in enake možnosti;
  • ga. Fani Nolimal - Zavod RS za šolstvo;
  • ga. Sara Gošnak - Center RS za poklicno izobraževanje.

Prišlo je tudi nekaj predstavnikov strank LMŠ, SD, Levice in namestnik varuha človekovih pravic.

Sledilo je 3-5 minutno poročanje sklepov, sprejetih v skupinah:

  1. Moj poklic, skrbi, pričakovanja, znanja, veščine (sklep je že naveden v zgornjem besedilu).
  2. Poti do mojega poklica (Sklep: več hobijev omogoči boljšo poklicno prihodnost; več povezovanja s sovrstniki- medsebojna pomoč, druženje; uvedba štipendij za poklicne šole; predmeti s praktičnimi vsebinami.).
  3. Poklici sedanjosti in poklici prihodnosti (Sklep: tehnologija bi izboljšala opravljanje težkih del, invalidom bi omogočila lažje opravljanje poklica; izobraževanje o nadaljnji izbiri poklica že v nižjih razredih (7. razred), ogled pouka v srednji šoli, bi omogočil lažjo izbiro.).
  4. Slovenija, Evropa, svet – pozitivno, negativno, zanimivo (Sklep: prilagoditve v šolskem sistemu, glede na bliskovito digitalizacijo; ne smemo opustiti razlik med revnimi in bogatimi; pomembo je povezovanje držav.).
  5. Vpliv COVIDA-19 na izbiro poklica (Sklep: v času COVIDA- 19 pomankanje poklicev - predvsem v zdravstvu; tehnične težave pri izpeljavi dogodkov, prireditev; pri izbiri poklica moramo slediti svojim željam in ambicijam.).

Nato je predsednik Vid k razpravi povabil vse sodelujoče delegate in delegatke. Svoj pogled na razpravo pa so lahko dodali tudi gostje.

Parlamentarci so se dotaknili najrazličnejših tem, kot so:

  • kako spremeniti učni načrt, da bo temeljil na bistvu in se ne bomo učili “nepotrebnih” stvari;
  • vključevanje predmetov, kot so sociologija, psihologija, filozofija v učni načrt v osnovni šoli;
  • več športne vzgoje (skrb za telesno pripravljenost);
  • kdaj je pravi čas, da se začnemo odločati za srednjo šolo;
  • kateri so kriteriji, ki določajo, zakaj se odločiti za določen poklic;
  • kdo sme vplivati na našo odločitev glede nadaljnjega šolanja.

Dogodek se je zaključil s povabilom na 33. otroški parlament, ki bo naslednje leto naslovljen z novo izglasovano temo - DUŠEVNO ZDRAVJE MLADIH, ter z zahvalo vsem, ki so pomagali pri izpeljavi tega dogodka.

                                                                                      Kaja Krečič, 9.b