Vse najboljše, TOM telefon!
TOM telefon je edinstveni program, ki že 30 let zagotavlja pomembno vez med svetovalci - prostovoljci in mladostniki, ki se znajdejo v dvomu ali življenjski stiski. Gre za telefon, ki ga je leta 1990 ustanovila Zveza prijateljev mladine Slovenije na pobudo Komisije za otrokove pravice. Slovenski prostor je tako postal bogatejši za edini splošni svetovalni telefon za otroke in mladostnike, ki že več let deluje pod sloganom »Odgovor je pogovor«.
30 let prehojene poti pomeni širjenje delovanja in neprestano strokovno dopolnjevanje.
Začelo se je z dvigovanjem telefonov v pisarni Zveze prijateljev mladine Slovenije, ob delovnikih od 12. do 16. ure. Leta 1995, ob obletnici sprejetja Konvencije o otrokovih pravicah, pa je nastala Nacionalna mreža TOM telefon, ki je pod enotno brezplačno številko povezala enajst svetovalnih skupin po Sloveniji in otrokom ter mladostnikom ponudila možnost pogovora prav vsak dan med 12. in 20. uro. Brezplačno telefonsko linijo je že takrat omogočil Telekom Slovenije, ki TOM telefon podpira že vse od leta 1995.
Nove tehnologije in razmah interneta so otrokom in mladostnikom korenito spremenile svet in komunikacijo, zato od leta 2007 deluje spletni informacijski portal E-TOM (www.e-tom.si), ki vključuje svetovanje preko e-pošte, od leta 2013 pa tudi svetovanje preko spletne klepetalnice.
V letu 2012 je bila uvedena nova telefonska številka 116 111, razlog za spremembo pa je narekovala direktiva Evropske komisije, ki je uvedla poenotenje telefonskih številk za vse humanitarne projekte na območju Evropske unije.
Osnovno poslanstvo telefona ostaja enako, pomoč in podpora otrokom in mladostnikom na poti odraščanja.
“Vloga svetovalcev na TOMu je omogočiti otrokom in mladostnikom, da svoja vprašanja, dileme, stiske, ter strahove delijo in pripeljejo v varno pristanišče odrasle odzivnosti. Vselej bo nekdo, ki se bo odzval, prisluhnil, skušal razumeti, pomagal poimenovati temeljno čustveno dogajanje in ustvariti varen neobsojajoč prostor za pogovor,” je povedala Darja Groznik, predsednica ZPMS in nekdanja predsednica Nacionalne mreže TOM, ob 30. rojstnem dnevu TOM telefona.
Še vedno nas, tako kot na začetku, najpogosteje kličejo otroci, stari od 12 do 16 let. Najpogostejše tematike so povezane z odraščanjem: odnosi s starši, telesni razvoj in spolnost, ljubezen, vrstniki. Zadnja leta opažamo trend naraščanja kontaktov na temo duševnega zdravja: samopoškodovanje, depresija, anksioznost in samomorilne misli. Pasti novih tehnologij, ki v letu 1990 še niso bile aktualne, so sedaj vsakodnevno prisotne v življenju otrok in mladostnikov: seksting, izsiljevanje z intimnimi posnetki, grooming, vdori v profil, zasvojenost, cyberbullying, itd.
TOM ostaja anonimni prijatelj, zaupnik, informator, tolažnik otrokom in mladostnikom, ki brezpogojno nudi spodbudo, podporo, nasvet in pomoč. Ki prisluhne osamljenemu in nerazumljenemu mladostniku. Ki verjame v otroke in njihove potenciale. In je na voljo, kadar v bližini ni človeške duše, ki bi lahko nudila bližino in oporo.
Zahvala vsem otrokom in mladostnikom, ki že 30 let zaupajo TOM telefonu!
Prav tako se zahvaljujemo vsem prostovoljcem, predsednikom Nacionalne mreže, supervizorjem, vodjem svetovalnih skupin, strokovnim sodelavcem, generalnim sekretarkam in predsednicam ter predsednikom ZPMS, vsem sofinancerjem in donatorjem programa ter vsem drugim prijateljem, ki ste TOM-u stali ob strani in ga podpirate še naprej.
HVALA! <3